Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.07.2022 15:40 - Отново за профанската така наречена академична сфера в така наречената държава България
Автор: kkabakciev Категория: Технологии   
Прочетен: 5508 Коментари: 5 Гласове:
5

Последна промяна: 16.07.2022 15:41

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Ще разкажа нещо, което разкрива същината на така наречената държава България и на нейната профанска комунистическа и посткомунистическа така наречена академична сфера. На две снимки, които могат да се видят във ФБ профила ми - вж. профил на Krasimir Kabakciev, са заглавната страница и гърбът на автореферата ми за защита на дисертация за присъждане на научната степен доктор на филологическите науки на тема "Видът в английския език". Монографията ми с това заглавие беше публикувана на български език през 1992 г. (снимка № 3 във ФБ профила ми) и представена от мен за защита като дисертация през юни 1993 г. Така нареченият специализиран научен съвет по езикознание с преобладаваща в него група некомпетентни в науката лица, беше длъжен да назначи рецензенти в едномесечен срок и така да даде ход на процедурата за защита. Рецензенти умишлено не бяха назначени четири години! Следва веднага да се отбележи добре видното обстоятелство, че представеният труд не е за някакъв африкански диалект, за който в България няма специалисти, а за най-добре проучения език на планетата. Тоест, така нареченият специализиран научен съвет се самобламира катастрофално, като откровено демонстрира същината си: некадърност, профанизъм, тотално административно безхаберие. След четиригодишно умишлено бездействие, осъществено с цел да ми се навреди - поради това, че бях един от броящите се на пръсти тогава антикомунисти в БАН (още отпреди 10.11.1989 г.), накрая "бяха намерени" необходимите рецензенти (посочени на първата страница на автореферата). Те се отнесоха съвестно и представиха в срок положителни рецензии. Тук се налага да направя отклонение и да вметна едно важно обстоятелство, а именно, че докато т.н. специализиран научен съвет умишлено не назначаваше рецензенти, през 1995 година Кралското научно дружество на Единбург (една от най-известните в света и авторитетни институции за финансиране на наука) ми присъди стипендия за изследване на проблема "видът в английския език" и за подготовка и публикуване на монография по темата - на английски език. С тази стипендия през 1996 г. аз работих в Университета в Единбург върху историята на проблема и публикуваните до онзи момент трудове. През 1997 г. се върнах в България и започнах да пиша бъдещата монография. През цялото това време, повече от три години, така нареченият научен съвет продължаваше умишлено да бездейства. Няколко месеца след като не бяха назначени рецензенти на труда ми, заведох дело срещу ВАК (Висшата атестационна комисия), което по-късно спечелих и ми беше присъдено обезщетение за нанесени имуществени и неимуществени вреди. Видно от втората снимка, публичната защита на дисертацията ми се състоя на 12 юли 1997 г. На нея аз заклеймих поведението на т.н. специализиран съвет и го разобличих като некадърен, профански и политически мотивиран. Мнозинството некадърници и профани в него гласува по следния начин: 15 бюлетини “не”, пет бели и една положителна. Какво се случи после? Случи се това, че както горната инстанция на ВАК, така и Президиумът на ВАК категорично отхвърлиха профанското решение на т.н. специализиран научен съвет! И степента “доктор на науките ми беше присъдена” - през 1999 г. Но след това се случи нещо още по-интересно, което окончателно разобличи некадърността и профанизма на т.н. специализиран научен съвет по езикознание. Разширен и актуализиран вариант на монографията ми “Видът в английския език” през 2000 г. беше публикуван в най-авторитетната поредица по лингвистика и философия в света (снимка № 4 във ФБ профила ми). Този труд и до днес, 22 години по-късно, е единствената монография в историята на науката лингвистика, специално посветена на композиционния вид в английския език. Тя предлага важна общолингвистична теория и голяма поредица дефинитивни решения в областта на композиционния вид, върху които аз продължавам да работя и да доразвивам. Има една много известна мисъл, отнасяща се до България и нейната популация, която се приписва на Стефан Стамболов. Тя е: “В България смъртен грях е да можеш!” imageimageimage Тази история има и още доста други интригуващи аспекти - но ще ги оставя за друг път.



Гласувай:
5



1. dobrodan - Да покажеш, че си по-умен от другите е непростима грешка:).
16.07.2022 19:45
Обаче какъв кеф носи?!
Нали, г-н Кабакчиев?
Имате изключително интересна фамилия, мисля, че знаете какво означава.
Ако ли не, пуснете на лични, ще научите :).
цитирай
2. kkabakciev - Какво общо има етимологията на името ми с описания проблем?
17.07.2022 16:51
Човек не избира името си. Получава го от родители и предци. И дори да не го харесва, не е прието да тръгне да го сменя - макар че е възможно. Между другото, ако едно име идва от "тиква", тиквите са били важен търговски продукт, а и днес са на голяма почит на много места, например в Германия.
Човек обаче не е длъжен да търпи комунистически тикви и свине да се разпореждат в държавата и да я правят на кочина. И не само че може, но е и морално задължен (ако е нормален гражданин) да взема мерки срещу такива явления. Аз лично го правя от много десетилетия - още от преди десети, когато огромното мнозинство българи не искаше или не смееше да каже гък на комунистическите тикви и свине. Може да се види тук, в блога ми.
цитирай
3. dobrodan - Не, г-н Кабакчиев, името Ви не означава тиква:).
17.07.2022 19:47
Значението е допълнително пренесено върху въпросното растение :).
В никой случай не бих искал да Ви засегна, просто сметнах, че може да Ви е интересно:).
Сблъсквал съм се с проблем, близък до описвания от Вас.
Цяла дисциплина беше преработена така, че да величае руско-съветския обществен строй, от който ние също бяхме част.
Вероятно това е била една от причините да откажа асистентско място :).
Освен това нищо на този свят не заменя личните наблюдения :):):).
Поздравявам Ви за работите Ви.
цитирай
4. kkabakciev - Получих втори коментар, който одобрих Пише: Коментари: 3 Гласове: 2 Но не излиза
17.07.2022 20:11
Моля последния коментиращ да си повтори съобщението, защото аз го одобрих, но има някакъв проблем със софтуера - не се появява.
Коментарът съдържаше твърдение, че името ми не било означавало (или свързано с тиква), което не е вярно.
Името ми може да означава няколко различни неща:
(1) Тиква, съответно производител или търговец на тикви;
(2) Кръчма
За двете значения по-горе вж. https://ru.wikipedia/wiki/%D0%9A%D0%B0%D0%B1%D0%B0%D1%87%D0%BE%D0%BA_(%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F)
(3) Бирник - вж. http://www.sadebnopravo/biblioteka/2016/11/4/pae-
(4) Новобранец (нямам линкове в момента)
цитирай
5. kkabakciev - А, добре, коментарът, който одобрих, се появи
17.07.2022 20:17
dobrodan написа:
Значението е допълнително пренесено върху въпросното растение :).
В никой случай не бих искал да Ви засегна, просто сметнах, че може да Ви е интересно:).
Сблъсквал съм се с проблем, близък до описвания от Вас.
Цяла дисциплина беше преработена така, че да величае руско-съветския обществен строй, от който ние също бяхме част.
Вероятно това е била една от причините да откажа асистентско място :).
Освен това нищо на този свят не заменя личните наблюдения :):):).
Поздравявам Ви за работите Ви.


За етимологията - вече написах.

"Цяла дисциплина беше преработена така, че да величае руско-съветския обществен строй, от който ние също бяхме част."

Че те ВСИЧКИТЕ ХУМАНИТАРНИ ОБЛАСТИ БЯХА ПРЕРАБОТЕНИ за обслужване на комунистическите диваци. Важното е днес да не допускаме комунизмът да се връща по един или друг начин, да го анализираме и го разобличаваме!

Но, ето, че той се върна под формата на рашизъм - нацизъм, дивашки путлеризъм, включително в многобройни български малоумни тикви!

Благодаря за поздравленията за работата ми!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kkabakciev
Категория: Технологии
Прочетен: 639091
Постинги: 262
Коментари: 428
Гласове: 503
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930